Saturday, November 6, 2010

Chanel adopterad!





Idag flyttade kolonikattungen  Chanel tillsammans med sin kattkompis Love till ett underbart par som längtat efter just dem! Love är inte en kolonikatt utan hon hittades dagen efter att Chanels syster Sidney blev adopterad, vid en buske bredvid en trafikerad väg skrek hon efter hjälp utan kattmamma eller kattsyskon, runt 8 veckor gammal. Trots enträgna försök att hitta kattmamman och ägarna med lappar och polisanmälan saknade ingen denna underbara hona. Idag är hon fri från sin öronskabb och öroninflammation och fått ett livslångt tryggt hem hos ägare som kommer att älska både henne och Chanel för deras egen skull. Chanel är kattungen som föddes under en stuggrund på Elinelund och fastnade i ett avloppsrör när hon var  7-8 veckor gammal. Hon är lite försiktigare än sina syskon, kanske p g a denna jobbiga upplevelse, men stjäl ens hjärta lika fort. Vi är särskilda glada att hon fick flytta med sin kattkompis Love som är betydligt tuffare och orädd för allt utom att vara ensam. Att byta miljö och nya människor kan vara skrämmande, med en trygg kattkompis känns allt mycket bättre...
På bilden ligger Chanel (svart-vit) och Love och myser med sin fostermamma Flinga som föddes på samma koloniområde som Chanel för över ett år sedan.

Lycka till älskade småflickor, saknar er redan men vet att ni har de bästa förutsättningarna för ett långt och lyckligt liv tillsammans! Imorgon håller vi tummarna för Chanels bror Rocky som får besök av ett par som letar efter en kattkompis till sin katthona. Rocky är en busig charmör så det går säkert jättebra.


UPPDATERING 101107 

Härlige Rocky är nu också tingad! Självklart charmade han sitt besök!

7 comments:

  1. Vilket underbart stödhem och nystart i livet de får de små liven.....fast jag förstår att det gör ont när de lämnar er och går vidare.

    Blir inte lite upprörd över hur folk kan dumpa av sina katter som skräp, vet inte om jag skulle kunna vara lika stark som du, att se allt elände människan ställer till med djuren.

    Chanel är verkligen ett klockrent namn på den lilla skönheten. Hoppas det går bra för brorsan i morgon....det är klart det gör, han är lika tjusig och ser lika go' ut.

    Kletus hälsar och vi öskar en fin fortsatt Alla Helgons helg!

    Ia

    ReplyDelete
  2. Tack Ingela för din ständiga uppmuntran och stöd!
    Tro mig om jag fått reda på vem som dumpade Love så hade det blivit rättsliga åtgärder direkt!! Sånt får mig vansinnigt förbannad... varje gång!
    Pussa Kletus från mig och ha en mysig söndag!

    ReplyDelete
  3. Här kommer en liten uppdatering från Chanel och Love som numera bor hos oss. chanel är absolut ett superbra namn på henne. liten, svart å så elegant! tyvärr har vi inte sett så mkt av henne än då hon mest legat under sängen och i garderoben. men vid mat och en del lek har hon varit framme. det märks att hon är nyfiken men att hon inte riktigt törs utforska det nya hemmet å oss ännu. det är då bra att hon bor med love som är allt annat än blyg! "skuggan" är redan ett smeknamn på denne tok som följer en överallt. just nu ligger hon i mitt knä efter att ja puttat bort henne från tangentbordet. men hon är ingen som står i skuggan direkt då hon gillar att va i centrum! förhoppningsvis kan chanel lära av henne att det är ingen fara här. igår lekte dom tillsammans med en tygmus i sängen å då var chanel inte blyg längre. ett slag på love med tassen å hon vann lätt musen från henne.

    Vi är jätteglada att ha dom här två kissarna, med så olika personligheter, här hos oss och hoppas vi kommer bli goda vänner!!

    ReplyDelete
  4. Åhhh, så underbart att höra Mare... Oroa er inte för Chanel, hon behöver bara studera er en stund innan hon vågar visa sin personlighet.
    Mina små flickor... Rocky har försökt kompensera lugnet härhemma genom att dra ut en hel soppåse över köksgolvet, men nu ligger den lille tingade huliganen och sover gott med Flinga. TACK för uppdateringen!

    ReplyDelete
  5. Roligt med lite uppdatering av småflickorna, de får det toppenbra hos Mare.

    Kan gissa att charmören Rocky smälte några hjärtan idag!

    Inredning må vara både mitt yrke o intresse, men faller platt i jämförelse med djuren och deras välmående.
    Du gör ett fantastiskt arbete M-I, sen är du ju duktig med inredning också, men jag tror mig förstå att djuren kommer hos även dig.

    Ia och Kletus tackar för pussen.

    ReplyDelete
  6. Karin och Bosse08 November, 2010

    Man blir så glad när man läser att den ena efter den andra kattungen får permanenthem. Jag läste även kommentarerna, o jag log för mig själv när jag läste kommentaren från Mare som har adopterat Chanel o Love. När hon beskriver hur den första tiden med de små liven har varit, så är det precis som om det skulle ha varit jag som skrev om Elsa (f d kolonikatten Paris) o Tingeling. Chanel är Elsa o Love är Tingeling. Sedan tittar man på Elsa idag, där hon ligger helt utsträckt antingen hos mig eller Bosse fullständigt avslappnad o bara njuuuuter av att bli kelad, klappad o masserad. Elsa gömde sig ju också inne i garderoben den första tiden. Ja, man har nästan svårt för att tro det när man ser henne idag. Men när vi har vänner på besök, så visar hon sig INTE. Tingeling däremot skall ju alltid undersöka o kolla upp vad o vem det är o samtidigt passa på att bli kelad. Vilket hon alltid blir, för vem kan motstå henne? Elsa kommer fram när hon hör bilen/bilarna lämnar gårdsplanen o ser ut ungefär som hon undrar: Har dé vatt nått? Men det viktiga är ju att hon är lugn o trygg o tillfreds med mig o Bosse. Lycka till Mare o stort grattis till ett par ljuvliga små katter. Det kan som sagt ta tid o någon gång undrade man ifall man gjorde något fel… men så en vacker dag, så bara det lossnar o då är de så kelna så kelna så det verkar som om de skall ta igen vad de förlorat under tiden som de varit försiktiga o kanske lite ”rädda”. Men de har ju bara varit fyllt sysselsatta med att få läget under kontroll o upptäcka o lära känna sin nya husse/matte – på avstånd. Så den tiden det tar, det får man 1000-falt belöning för när det väl lossnar o förtroendet sitter där. Kram från Karin och Bosse med Elsa och Tingeling

    ReplyDelete
  7. Å vad glad ja blir av att läsa erat inlägg! Att er Elsa blivit så kelen efter att ha varit en sån "rädd" katt precis som vår chanel är just nu. Vill ju såklart att chanel ska kunna slappna av hemma hos oss och nu känner jag mer att det kommer hon att göra! bara låta det ta sin tid. Men jag är redan imponerad över hennes framsteg. Hon har ju bara bott hos oss i 3 dagar och nu vågar hon sitta i fönstret och sova i sängen på natten. Så långt bort från oss såklart, men ändå. Det räcker också med en katt som helst vill ligga mitt på ansiktet:)

    Jag sitter i skolan och fick precis meddelande från katthusse, daniel, som är sjukskriven och därför har massa tid att leka med kissarna. Nu hade chanel vågat sig ut i vardagsrummet- det enda rummet i lägenheten hon inte vågat sig till innan och lekt med både daniel och love. Sen hade love och chanel sovit tillsammans på en stol! åh. ja blir så glad att dom kan njuta av varandras sällskap.

    Att vi ska kunna klappa och kela med chanel om ett tag hoppas jag verkligen. Att Elsa kan det ger ju oss hopp. Tack för att ni berättade om era kissar!

    ReplyDelete